Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Διαδικασία Ίδρυσης Νέου Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών

Ροή ενεργειών για τη δημιουργία ενός νέου Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών

Οδηγίες και διαδικασίες για την ίδρυση νέου Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Πρώτο Στάδιο

Βήμα 1: Σχεδιασμός ΠΠΣ από τη Συνέλευση Τμήματος

1

Υπεύθυνος:

Ακαδημαϊκό/ά Τμήμα/τα

Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος που αναλαμβάνει τη διοικητική υποστήριξη του προγράμματος, συγκροτείται Ομάδα Εργασίας αποτελούμενη από τον Πρόεδρο και μέλη ΟΜΕΑ, με αρμοδιότητα τη διερεύνηση της σκοπιμότητας ίδρυσης νέου ΠΠΣ και τη σύνταξη του σχετικού φακέλου. Η Ομάδα συνεργάζεται για την ολοκλήρωση του φακέλου και υποβάλλει την τελική εισήγησή της στη Συνέλευση του Τμήματος προς έγκριση.

Η Ομάδα Εργασίας συγκροτείται μόνο στις περιπτώσεις που τα ΠΠΣ διοργανώνονται αποκλειστικά από Τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Η Συνέλευση του Τμήματος συνεδριάζει για την έγκριση του νέου ΠΠΣ, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

  • τη στρατηγική του Ιδρύματος
  • την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών
  • την εμπειρία εξωτερικών φορέων και κοινωνικών εταίρων
  • τις προοπτικές απασχόλησης των αποφοίτων
  • τον προβλεπόμενο όγκο σπουδών (ECTS, επίπεδο 6)
  • τη δυνατότητα εργασιακής εμπειρίας για φοιτητές
  • τη σύνδεση διδασκαλίας και έρευνας
  • το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για ίδρυση ΠΠΣ
  • τα συναφή Προγράμματα Σπουδών της ημεδαπής και της αλλοδαπής
  • τις υποδομές και τον εξοπλισμό της ακαδημαϊκής μονάδας εντός της οποίας θα ιδρυθεί το ΠΠΣ
  • τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους που διαθέτει η ακαδημαϊκή μονάδα εντός της οποίας θα ιδρυθεί το ΠΠΣ
Σε περίπτωση διατμηματικών ή διιδρυματικών ΠΠΣ, ο φάκελος ίδρυσης εγκρίνεται από τα αρμόδια όργανα όλων των συνεργαζόμενων Τμημάτων/Ιδρυμάτων.

Βήμα 2: Υποβολή Φακέλου ίδρυσης ΠΠΣ

2

Το Τμήμα υποβάλλει τον πλήρη φάκελο για το νέο ΠΠΣ στην ψηφιακή πλατφόρμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (degree-proposals.uop.gr), με όλα τα προβλεπόμενα από το ισχύον νομικό πλαίσιο στοιχεία. Τα αρχεία που θα αναρτώνται στην πλατφόρμα πρέπει να είναι σε μορφή Word (.docx).

Η Γραμματεία του Τμήματος οφείλει να γνωστοποιεί, με σχετικό αίτημα προς τη Μονάδα Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (https://helpdesk.uop.gr), την πρόθεση για δημιουργία νέου Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ), καθώς και τη συγκρότηση της αντίστοιχης Ομάδας Εργασίας.

Στο αίτημα θα πρέπει να αναφέρονται τα ονόματα των μελών της Ομάδας Εργασίας, καθώς και το μέλος που θα αναλάβει την ανάρτηση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην σχετική πλατφόρμα: degree-proposals.uop.gr.

Συγκεκριμένα, o φάκελος ίδρυσης περιλαμβάνει τα παρακάτω έγγραφα:

  •  Εισήγηση Συνέλευσης Τμήματος (σε περίπτωση μονοτμηματικού ΠΠΣ.) ή Συνελεύσεων συνεργαζόμενων Τμημάτων (σε περίπτωση διατμηματικών ή διιδρυματικών ΠΠΣ).
  • Οδηγός Σπουδών
  • Κανονισμός Λειτουργίας του ΠΠΣ
  • Σχέδιο Απόφασης Ίδρυσης

ή

Όλα τα απαιτούμενα έγγραφα που θα περιλαμβάνονται στον φάκελο ίδρυσης του ΠΠΣ είναι αναρτημένα στην ψηφιακή πλατφόρμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (degree-proposals.uop.gr).

Βήμα 3: Έλεγχος Πληρότητας και Νομιμότητας Φακέλου από Τμήμα Σπουδών

3

Υπεύθυνος:

Τμήμα Σπουδών-Ε.Μ.Σ.

Το Τμήμα Σπουδών εξετάζει την πληρότητα και τη νομιμότητα των υποβληθέντων εγγράφων. Σε περίπτωση που υπάρχουν σημεία στον φάκελο ίδρυσης του νέου ΠΠΣ που δεν είναι πλήρως τεκμηριωμένα, Το Τμήμα Σπουδών:

Α

επικοινωνεί με την ομάδα εργασίας και ζητά διευκρινίσεις ή

Β

ζητά από το Τμήμα περαιτέρω τεκμηρίωση και επανυποβολή των σχετικών εγγράφων ή

Γ

σε περίπτωση σοβαρών ελλείψεων, επιστρέφει τα έγγραφα στο Τμήμα προκειμένου να επαναληφθεί η διαδικασία.

Προθεσμία: Η προθεσμία για τη διόρθωση, τη συμπλήρωση τυχόν ελλείψεων και την ανάρτηση του τελικού υλικού στην πλατφόρμα είναι 60 ημερολογιακές ημέρες από την αποστολή των σχολίων. Στο διάστημα αυτό περιλαμβάνεται και η έγκριση από τη Συνέλευση του Τμήματος.

Μετά την παρέλευση της προθεσμίας, η πλατφόρμα θα κλείνει και δεν θα γίνεται δεκτή καμία περαιτέρω υποβολή ενώ η αίτηση θα θεωρείται απορριφθείσα.

Βήμα 4: Απόφαση Έγκρισης Προγράμματος

4

Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου πληρότητας και νομιμότητας, το Τμήμα Σπουδών διαβιβάζει τον πλήρη φάκελο στη Σύγκλητο.

Σε περίπτωση ύπαρξης σημείων στον φάκελο ίδρυσης του νέου ΠΠΣ που δεν είναι πλήρως τεκμηριωμένα ή δεν έχουν διορθωθεί από το Τμήμα, το Τμήμα Σπουδών αποστέλλει την εισήγηση στη Σύγκλητο συνοδευόμενη από σαφείς παρατηρήσεις.

Η Σύγκλητος εγκρίνει ή απορρίπτει την ίδρυση του νέου ΠΠΣ και τα συνοδευτικά έγγραφα.

Απόρριψη

Σε περίπτωση απόρριψης, η διαδικασία επαναλαμβάνεται από την αρχή.

Έγκριση

Σε περίπτωση έγκρισης από τη Σύγκλητο, η γραμματεία της Συγκλήτου διαβιβάζει τις σχετικές αποφάσεις στο Τμήμα Σπουδών, στη ΜΟΔΙΠ και στο οικείο Τμήμα.

Αμέσως μετά την έγκριση, το Τμήμα μεριμνά για την προετοιμασία του φακέλου πιστοποίησης (δείτε Στάδιο Β).

ΣΤΑΔΙΟ Β (ΜΟΔΙΠ)

Βήματα:

  1. Σύνταξη φακέλου πρότασης πιστοποίησης νέου ΠΠΣ από την ομάδα εργασίας ΠΠΣ και υποβολή του, για διαβούλευση, στη Συνέλευση Τμήματος που αναλαμβάνει τη διοικητική υποστήριξη του προγράμματος. Στην ομάδα εργασίας συμμετέχουν Πρόεδρος Τμήματος και μέλη της ΟΜΕΑ.

    Συνιστάται η προσεκτική μελέτη των οδηγιών και καλών πρακτικών της ΜΟΔΙΠ πριν από την έναρξη σύνταξης του φακέλου, οι οποίες είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα https://degree-proposals.uop.gr.
  2. Έγκριση φακέλου πρότασης πιστοποίησης νέου ΠΠΣ από τη Συνέλευση του Τμήματος. Σε περίπτωση διατμηματικού / διιδρυματικού ΠΠΣ ο φάκελος της πρότασης πιστοποίησης εγκρίνεται από τη Συνέλευση του Τμήματος που αναλαμβάνει τη διοικητική υποστήριξη του προγράμματος.
  3. Υποβολή αρχείων φακέλου πρότασης πιστοποίησης, σε μορφή αρχείου word, στην πλατφόρμα https://degree-proposals.uop.gr. Για την ονοματοδοσία των αρχείων συμβουλευτείτε το Παράρτημα 2.0. Η ανάρτηση των εγγράφων πραγματοποιείται από το άτομο που ορίστηκε για ανάρτηση εγγράφων στο προηγούμενο στάδιο 1 (βλ. Βήμα 2).Σε περίπτωση που το αρχικά ορισμένο μέλος δεν δύναται να αναλάβει την ανάρτηση, η Γραμματεία του Τμήματος θα αποστέλλει εκ νέου σχετικό αίτημα προς τη Μονάδα Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
  4. Τεχνικός έλεγχος φακέλου από την Υπηρεσία Διασφάλισης Ποιότητας (έλεγχος τυπικής πληρότητας).
  5. Συνεδρίαση της Επιτροπής Διασφάλισης Ποιότητας με θέμα την ανάθεση του φακέλου για έλεγχο σε μέλος/η της Επιτροπής Διασφάλισης Ποιότητας*. Στο μέλος/η της Επιτροπής αποστέλλονται τα αποτελέσματα του τεχνικού ελέγχου της Υπηρεσίας Διασφάλισης Ποιότητας.
  6. Το/α μέλος/η της Επιτροπής Διασφάλισης Ποιότητας θα εξετάσουν το υποβληθέν υλικό και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, θα ζητήσουν διορθώσεις, εμπλουτισμό ή αλλαγές από το Τμήμα**. Η προθεσμία για τη διόρθωση, τη συμπλήρωση τυχόν ελλείψεων και την ανάρτηση του τελικού υλικού στην πλατφόρμα είναι εκατό (100) ημερολογιακές ημέρες. Στο διάστημα αυτό περιλαμβάνεται και η έγκριση από τη Συνέλευση του Τμήματος. (Μετά την παρέλευση της προθεσμίας, η πλατφόρμα θα κλείνει και δεν θα γίνεται δεκτή καμία περαιτέρω υποβολή. Στην περίπτωση αυτή, στην ΕΘΑΑΕ θα αναρτηθεί η τελική εκδοχή των αρχείων όπως αυτά υφίστανται στην πλατφόρμα κατά τον χρόνο λήξης της προθεσμίας).
  7. Τα οριστικοποιημένα, από τη Συνέλευση Τμήματος, αρχεία αναρτώνται στην πλατφόρμα. Όλα τα αρχεία υποβάλλονται σε μορφή αρχείου .pdf. Για την ονοματοδοσία των pdf συμβουλευτείτε το Παράρτημα 2.0. Το μέγιστο επιτρεπτό μέγεθος κάθε αρχείου είναι 50ΜΒ.
  8. Συνεδρίαση Επιτροπής Διασφάλισης Ποιότητας για την εκτίμηση των ευρημάτων και την τεκμηρίωση μη συμμορφώσεων ή παρατηρήσεων.
  9. Η πρόταση και τα παραρτήματα αυτής υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο νέο σύστημα Διαχείρισης Πιστοποιήσεων της ΕΘΑΑΕ, από τα στελέχη της ΜΟΔΙΠ.
* Η διαδικασία ελέγχου του ΠΠΣ διενεργείται με τη χρήση ειδικού εντύπου ελέγχου (check list), το οποίο έχει διαμορφωθεί από τη ΜΟΔΙΠ. Η ΜΟΔΙΠ στη συνέχεια συντάσσει την τελική εισηγητική έκθεση, εκφράζοντας τις επιφυλάξεις της στα σημεία που θεωρεί ότι υφίσταται μη συμμόρφωση / απόκλιση από το Πρότυπο Ποιότητας της ΕΘΑΑΕ ή/και για λοιπούς ουσιαστικούς λόγους.

ΣΤΑΔΙΟ Γ (μετά την Πιστοποίηση από την ΕΘΑΑΕ)

Ολοκλήρωση & Δημοσίευση:

Μετά την πιστοποίηση από την ΕΘΑΑΕ, η Σύγκλητος επικυρώνει και δημοσιεύει την απόφαση ίδρυσης, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία.

Μετά την πιστοποίηση

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης, η Σύγκλητος επικυρώνει με απόφασή της το περιεχόμενο της απόφασης ίδρυσης του ΠΠΣ, κάνοντας σχετική μνεία, στο προοίμιο, της απόφασης πιστοποίησης από την ΕΘ.Α.Α.Ε., και την αποστέλλει προς δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο αναλυτικός προϋπολογισμός εσόδων και εξόδων και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του υπό ίδρυση Π.Π.Σ. αποτελούν διακριτά παραρτήματα της απόφασης ίδρυσης και εξαιρούνται της υποχρέωσης δημοσίευσης.

Η απόφαση ίδρυσης του Π.Π.Σ. κοινοποιείται, με επιμέλεια του Τμήματος Σπουδών, στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εντός δέκα (10) ημερών από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Τελικές ενέργειες

  • Προετοιμασία για δημοσίευση στο ΦΕΚ.
  • Κοινοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας εντός 10 ημερών.

(**) Τρόποι Επικοινωνίας

Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email):

Το/α μέλος/η της Επιτροπής αποστέλλουν τις παρατηρήσεις στο Τμήμα, συνοδευόμενες από σαφείς οδηγίες σχετικά με τις απαιτούμενες διορθώσεις ή τροποποιήσεις.

Διαδικτυακή Συνάντηση

Εφόσον κριθεί σκόπιμο, δύναται να οργανωθεί διαδικτυακή συνάντηση για την επεξήγηση των παρατηρήσεων και την παροχή διευκρινίσεων.

Δια Ζώσης Συνάντηση

Σε περιπτώσεις που απαιτείται λεπτομερής συζήτηση ή όταν ο φάκελος παρουσιάζει αυξημένη πολυπλοκότητα, μπορεί να προγραμματιστεί συνάντηση μεταξύ του/των μέλους/ων της Επιτροπής και της ομάδας εργασίας ΠΠΣ του Τμήματος.