Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Υλικό και οδηγίες υποβολής φακέλου πρότασης πιστοποίησης νέου ΠΜΣ

 

Εισαγωγή

Το έγγραφο «Υλικό και οδηγίες υποβολής φακέλου πρότασης πιστοποίησης νέου ΠΜΣ» περιλαμβάνει αναλυτικές οδηγίες για την προετοιμασία και την υποβολή του φακέλου πιστοποίησης νέου Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 32651/06.02.2023 Πρόσκληση.

Ο φάκελος της πρότασης πιστοποίησης θα περιλαμβάνει:

  • Την Πρόταση Πιστοποίησης του νέου Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών» της ΕΘΑΑΕ
  • και 19 Παραρτήματα (Α0 , Α1 , Α2 , … )

Η Πρόταση Πιστοποίησης συντάσσεται στο πρότυπο (Υπόδειγμα πρότασης ΕΘΑΑΕ ) διατηρώντας τους τίτλους των κεφαλαίων (αρχές ποιότητας) με το συνοδευτικό σχολιασμό και δεν πρέπει να ξεπερνά τις 30 σελίδες. Κάθε κεφάλαιο/αρχή θα πρέπει να ξεκινάει από καινούρια σελίδα.

Παράδειγμα:

1. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΜΣ)

ΤΑ ΑΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΜΣ) ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ.

ΤΑ ΑΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΜΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΕΤΑΙ (ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ) ΣΤΑ ΠΜΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ.

Η πρόταση περιλαμβάνει έξι (6) απαιτήσεις/αρχές. Όσα αναφέρονται στο υπόδειγμα της Πρότασης ως Ενδεικτικά Σημεία Αναφοράς, χρησιμεύουν στην ανάπτυξη του κειμένου της Πρότασης και θα πρέπει να εμφανίζονται διακριτά στο ενιαίο κείμενο, είτε ως υποενότητες της αντίστοιχης Απαίτησης, είτε ως μέρος του κειμένου με έντονη γραφή (bold). Θα πρέπει να αναπτυχθούν επαρκώς όλα τα Ενδεικτικά Σημεία Αναφοράς του Υποδείγματος της Πρότασης Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης.

Δομή Φακέλου Πρότασης

Πρόταση Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης

Κύριο έγγραφο έως 30 σελίδων, δομημένο σε 6 απαιτήσεις/αρχές ποιότητας σύμφωνα με το Υπόδειγμα ΕΘΑΑΕ

  • Απαίτηση 1. Στρατηγική, Πολιτική και Στοχοθεσία Ποιότητας για τα νέα προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)
  • Απαίτηση 2. Σχεδιασμός και έγκριση των νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών
  • Απαίτηση 3. Κανονισμοί για την επιλογή των φοιτητών, τα στάδια φοίτησης, την αναγνώριση των μεταπτυχιακών Σπουδών και την απονομή διπλώματος
  • Απαίτηση 4. Διδακτικό προσωπικό των νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών
  • Απαίτηση 5. Μαθησιακοί πόροι και φοιτητική στήριξη
  • Απαίτηση 6. Αρχική εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση και παρακολούθηση των νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών

Παραρτήματα (Α0-Α19)

19 παραρτήματα που συνοδεύουν το φάκελο της πρότασης πιστοποίησης:

Α0 Πίνακας Περιεχομένων Φακέλου
Α1 Πρόταση Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης του νέου ΠΜΣ 
Α2 Απόφαση Συγκλήτου για την ίδρυση του ΠΜΣ
Α3 Αιτιολογημένη εισηγητική έκθεση της ΜΟΔΙΠ
Α4 Απόφαση Συγκλήτου για τη στρατηγική του Ιδρύματος σε θέματα ανάπτυξης προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών
Α5 Μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για την ίδρυση και λειτουργία του νέου ΠΜΣ
Α6 Πολιτική ποιότητας της ακαδημαϊκής μονάδας για την ανάπτυξη και τη βελτίωση των ΠΜΣ
Α7 Στοχοθεσία Ποιότητας της ακαδημαϊκής μονάδας για το ΠΜΣ
Α8 Οδηγός Σπουδών του ΠΜΣ
Α9 Περιγράμματα Μαθημάτων
Α10 Ονομαστικός κατάλογος διδακτικού προσωπικού
Α11 Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του ΠΜΣ
Α12 Κανονισμός σπουδών, πρακτικής άσκησης, κινητικότητας, εκπόνησης εργασιών του ΠΜΣ
Α13 Κανονισμός λειτουργίας μηχανισμού διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων φοιτητών
Α14 Κανονισμός λειτουργίας θεσμού ακαδημαϊκού συμβούλου
Α15 Κανονισμός Δεοντολογίας της Έρευνας
Α16 Υπόδειγμα διπλώματος και Παραρτήματος διπλώματος (στην ελληνική και αγγλική γλώσσα
Α17 Συνοπτική αναφορά των επιδόσεων του διδακτικού προσωπικού σε επιστημονικό -ερευνητικό και διδακτικό έργο
Α18 Ειδικός κανονισμός για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής μάθησης (εφόσον προσφέρεται εξ αποαστάσεως)
Α19 Σχέδιο αξιοποίησης διδάκτρων (εφόσον υφίστανται)

Αντιστοίχιση Απαιτήσεων με Παραρτήματα

Κάθε απαίτηση της πρότασης τεκμηριώνεται με συγκεκριμένα παραρτήματα:

  • Α4. Απόφαση Συγκλήτου για τη στρατηγική του Ιδρύματος σε θέματα ανάπτυξης προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών.

    Λήψη αρχείου Απόφαση Συγκλήτου σε θέματα ανάπτυξης ΠΜΣ
  • Α5. Μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για το νέο ΠΜΣ

    Διατίθεται από τη πρώτη φάση έγκρισης του ΠΜΣ από το Πανεπιστήμιο

  • Α6. Πολιτική Ποιότητας της ακαδημαϊκής μονάδας για την ανάπτυξη και τη βελτίωση των ΠΜΣ (Η πολιτική ποιότητας μπορεί να είναι κοινή για όλα τα ΠΜΣ της ακαδημαϊκής μονάδας, αλλά περιλαμβάνεται σε κάθε υποβαλλόμενη πρόταση)

    Θα συμπεριλάβετε στο παράρτημα αυτό (της πολιτικής ποιότητας) τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο (URL) που παραπέμπει στην επίσημα δημοσιευμένη πολιτική ποιότητας του ΠΜΣ στον ιστότοπο του Προγράμματος.

    Η ιστοσελίδα θα ελεγχθεί από την Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης!!!

    Προετοιμάζεται από το ΠΜΣ

  • Στοχοθεσία Ποιότητας της ακαδημαϊκής μονάδας για το ΠΜΣ.

    Συμπληρώνεται από το ΠΜΣ σύμφωνα με το υπόδειγμα και τις οδηγίες της ΕΘΑΑΕ (Υπόδειγμα Στοχοθεσίας Ποιότητας νέου ΠΜΣ). Για τη σύνταξη της στοχοθεσίας ΠΜΣ διατίθεται το Εγχειρίδιο Δεικτών ΕΘΑΑΕ.

  • A2. Απόφαση Συγκλήτου για την ίδρυση του ΠΜΣ.

    Σε περίπτωση διατμηματικού/ διιδρυματικού/ Κοινού ΠΜΣ θα συμπεριληφθεί και το ειδικό πρωτόκολλο συνεργασίας.

    Διατίθεται από τη πρώτη φάση έγκρισης του ΠΜΣ από το Πανεπιστήμιο

  • A8. Οδηγός Σπουδών του ΠΜΣ (με το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ECTS του ΠΜΣ και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του ΠΜΣ).

    O Οδηγός Σπουδών περιλαμβάνει ενδεικτικά: ιστορία και φυσιογνωμία του Τμήματος και του ΠΜΣ, ECTS του ΠΜΣ, μαθησιακά αποτελέσματα του ΠΜΣ, μαθήματα – διάρθρωση του ΠΜΣ, ονομαστικό κατάλογο και στοιχεία επικοινωνίας των μελών ΔΕΠ, χρηστικές πληροφορίες (π.χ συγκοινωνία), παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους φοιτητές όπως πχ σίτιση, φοιτητική εστία, κτλ).

    Λήψη αρχείου Ενδεικτικός Οδηγός Σπουδών από υφιστάμενο ΠΜΣ του Πανεπιστημίου
  • A9. Περιγράμματα μαθημάτων (σύμφωνα με το υπόδειγμα της ΕΘΑΑΕ) για όλα τα μαθήματα του ΠΜΣ, σε ένα ενιαίο αρχείο .pdf με αρίθμηση σελίδων.

    Το παράρτημα θα περιλαμβάνει και Πίνακα Περιεχομένων με τα μαθήματα οργανωμένα ανά εξάμηνο σπουδών και αριθμό σελίδας για κάθε μάθημα. Θα υποβληθούν περιγράμματα και για τη διπλωματική εργασία και για την πρακτική άσκηση (αν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών).

    Προσοχή στη διατύπωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μαθημάτων (χρήση ενεργητικών ρημάτων, τα οποία περιγράφουν τι μπορεί να εφαρμόσει ο εκπαιδευόμενος, ως αποτέλεσμα μίας εκπαιδευτικής δραστηριότητας)

    Για την επιλογή κατάλληλων ρημάτων, ανατρέξετε στον Οδηγό Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

  • A10. Ονομαστικός κατάλογος διδακτικού προσωπικού (με γνωστικά αντικείμενα, σχέση εργασίας, ανάθεση διδακτικού έργου στο ΠΜΣ σε ώρες και λοιπές υποχρεώσεις διδασκαλίας σε ώρες)

    Λήψη αρχείου Ονομαστικός κατάλογος διδακτικού προσωπικού

  • A11. Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του/των ΠΜΣ της ακαδημαϊκής μονάδας (παρ. 4, αρ. 79 του ν. 4957/2022)

    Διατίθεται από τη πρώτη φάση έγκρισης του ΠΜΣ από το Πανεπιστήμιο

  • A12. Κανονισμός σπουδών, πρακτικής άσκησης, κινητικότητας, εκπόνησης εργασιών του ΠΜΣ (Η ακαδημαϊκή μονάδα μπορεί να εφαρμόζει κοινούς κανονισμούς για όλα τα ΠΜΣ, οπότε περιλαμβάνονται σε κάθε υποβαλλόμενη πρόταση)

    Θα υποβληθούν (συνολικά ή επιμέρους) κανονισμοί για όλα τα θέματα και τα στάδια σπουδών (πχ. επιλογής φοιτητών, στάδια φοίτησης, εγγραφή, κατάταξη, δήλωση μαθημάτων, εξετάσεις, υποχρεώσεις - δικαιώματα φοιτητών, πιστοποιητικά, αναγνώριση σπουδών και απονομή διπλώματος, υποτροφίες, εκπόνησης διπλωματικής εργασίας, πρακτικής άσκησης, κινητικότητας, εκπόνησης εργασιών, κα), με έγκριση αρμόδιου οργάνου.

    Επισήμανση: αποφυγή αντιφάσεων ή αποκλίσεων από όσα ορίζονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Π.Μ.Σ (που έχει εγκριθεί από Σύγκλητο_ παράρτημα Α11).

    Διατίθεται από τη πρώτη φάση έγκρισης του ΠΜΣ από το Πανεπιστήμιο

  • Α15. Κανονισμός Δεοντολογίας της Έρευνας

    Λήψη αρχείου Ενδεικτικό παράρτημα από υφιστάμενο ΠΜΣ του Πανεπιστημίου
  • A16. Υπόδειγμα διπλώματος και Παραρτήματος διπλώματος (στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα)

    Σε αυτό το παράρτημα θα περιλαμβάνονται:

    1.Υπόδειγμα διπλώματος (στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα)

    2.Υπόδειγμα Παραρτήματος διπλώματος (στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα)- πλήρως συμπληρωμένο υπόδειγμα Παραρτήματος Διπλώματος με τα μαθήματα και τα αντίστοιχα ECTS χωρίς στοιχεία προσωπικών δεδομένων.

     

    Προβολή ιστοσελίδας με υποδείγματα Υπόδειγμα διπλώματος και Παραρτήματος διπλώματος
  • A18. Ειδικός κανονισμός για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής μάθησης (εφόσον το ΠΜΣ προσφέρεται με εξ αποστάσεως μεθόδους)

    Αφορά κανονιστικό έγγραφο το οποίο θα έχει έγκριση αρμοδίου οργάνου.

    Η ΜΟΔΙΠ σε αυτόν τον κανονισμό θα ελέγξει αν περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία:

    • α) τεκμηρίωση σχετικά με τη δυνατότητα και καταλληλότητα του γνωστικού αντικειμένου του Π.Μ.Σ. να οργανωθεί με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,
    • β) ανάλυση των προτεινόμενων μεθόδων οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας (δια ζώσης, σύγχρονη, ασύγχρονη, μεικτό σύστημα) ανά εκπαιδευτική δραστηριότητα του προγράμματος σπουδών και κατανομή των διδακτικών ωρών κάθε εκπαιδευτικής δραστηριότητας του Π.Μ.Σ. ανά μέθοδο υλοποίησης, καθώς και το ποσοστό της τυχόν ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ανά εκπαιδευτική δραστηριότητα και συνολικά στο πρόγραμμα,
    • γ) τεκμηρίωση σχετικά με την υλικοτεχνική υποδομή του Α.Ε.Ι. και ιδίως την καταλληλότητα και επάρκεια των ψηφιακών υποδομών για την οργάνωση Π.Μ.Σ. με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,
    • δ) τεκμηρίωση σχετικά με τις ψηφιακές δεξιότητες και την τεχνογνωσία του διδακτικού προσωπικού στη χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.),
    • ε) το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό,
    • στ) τυχόν μεθόδους ψηφιακής αξιολόγησης των φοιτητών,
    • η) Υπεύθυνος Διαχείρισης ολοκληρωμένου συστήματος τηλεκπαίδευσης, ο οποίος έχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την υποστήριξη των διδασκόντων και των φοιτητών του Π.Μ.Σ. κατά τη χρήση του συστήματος τηλεκπαίδευσης.

    Διατίθεται από τη πρώτη φάση έγκρισης του ΠΜΣ από το Πανεπιστήμιο

  • A17. Συνοπτική αναφορά των επιδόσεων του διδακτικού προσωπικού σε επιστημονικό -ερευνητικό και διδακτικό έργο, βάσει και διεθνών αναγνωρισμένων συστημάτων αξιολόγησης επιστημόνων (π.χ. Google Scholar, Scopus, κ.ο.κ.)

    Λήψη αρχείου Επιδόσεις Διδακτικού Προσωπικού

  • A13. Κανονισμός λειτουργίας μηχανισμού διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων φοιτητών.

    Κανονιστικό έγγραφο το οποίο θα έχει έγκριση αρμοδίου οργάνου (και θα αναγράφεται η έγκριση στο έγγραφο π.χ Ο Κανονισμός έλαβε έγκριση από την 114η/13.11.2024 Συνέλευση του Τμήματος)

    Λήψη αρχείου Ενδεικτικός Κανονισμός από υφιστάμενο ΠΜΣ του Πανεπιστημίου

    Είναι σημαντικό να φιλτράρετε τις πληροφορίες που θα εντοπίσετε και να προσαρμόσετε το περιεχόμενο στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του δικού σας ΠΜΣ, αποφεύγοντας την απλή αντιγραφή.

  • A14. Κανονισμός λειτουργίας θεσμού ακαδημαϊκού συμβούλου

    Κανονιστικό έγγραφο το οποίο θα έχει έγκριση αρμοδίου οργάνου (και θα αναγράφεται η έγκριση στο έγγραφο π.χ Ο Κανονισμός έλαβε έγκριση από την 114η/13.11.2024 Συνέλευση του Τμήματος)

    Λήψη αρχείου Ενδεικτικός Κανονισμός από υφιστάμενο ΠΜΣ του Πανεπιστημίου

    Είναι σημαντικό να φιλτράρετε τις πληροφορίες που θα εντοπίσετε και να προσαρμόσετε το περιεχόμενο στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του δικού σας ΠΜΣ, αποφεύγοντας την απλή αντιγραφή.

  • A19. Σχέδιο αξιοποίησης διδάκτρων (εφόσον υφίστανται)

    Το Σχέδιο αξιοποίησης διδάκτρων θα περιλαμβάνει και ενδεικτικό προϋπολογισμό – ανάλυση εσόδων- εξόδων για τον κύκλο του ΠΜΣ.

    Λήψη αρχείου Ενδεικτικό σχέδιο αξιοποίησης διδάκτρων από υφιστάμενο ΠΜΣ του Πανεπιστημίου

  • A3. Αιτιολογημένη εισηγητική έκθεση της ΜΟΔΙΠ, η οποία θα αναφέρεται στα βασικά σημεία της Απαίτησης 1 του Προτύπου (στρατηγική σε θέματα ανάπτυξης ΠΜΣ, στρατηγική ηλεκτρονικής μάθησης – εφόσον το ΠΜΣ προσφέρεται με εξ αποστάσεως μεθόδους κ.λπ.) με την απαιτούμενη τεκμηρίωση (έκταση έως 4 σελίδες).

    Διαμορφώνεται και διατίθεται από τη ΜΟΔΙΠ

Επισημαίνεται ότι τα ακόλουθα παραρτήματα της πρόσκλησης θα πρέπει να είναι διαθέσιμα τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική έκδοση της ιστοσελίδας του ΠΜΣ.:

  • A8. Οδηγός Σπουδών του ΠΜΣ
  • A9. Περιγράμματα μαθημάτων για όλα τα μαθήματα του ΠΜΣ
  • A11. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του/των ΠΜΣ της ακαδημαϊκής μονάδας ή του Ιδρύματος
  • A12. Κανονισμός Σπουδών, Πρακτικής Άσκησης, Κινητικότητας, Εκπόνησης Εργασιών
  • A13. Κανονισμός Λειτουργίας Μηχανισμού Διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων φοιτητών
  • A14. Κανονισμός Λειτουργίας Θεσμού Ακαδημαϊκού Συμβούλου
  • A15. Κανονισμός Δεοντολογίας της Έρευνας
  • A18. Ειδικός Κανονισμός για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής μάθησης

Στο Παράρτημα Α0 Πίνακας Περιεχομένου Φακέλου προσθέστε εξώφυλλο.

Οδηγίες Υποβολής

Οι οδηγίες τονίζουν σημαντικά σημεία για την επιτυχή υποβολή του φακέλου πιστοποίησης:

Χρήση Προτύπων ΕΘΑΑΕ

Χρησιμοποιήστε τα επίσημα πρότυπα για τη σύνταξη όλων των εγγράφων.

Προσαρμογή στις Ιδιαιτερότητες

Προσαρμόστε το περιεχόμενο στις ιδιαιτερότητες του ΠΜΣ, αποφεύγοντας την αντιγραφή και γενικότητες.

Έγκριση Κανονισμών

Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι κανονισμοί έχουν εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα του ιδρύματος.

Δημοσιοποίηση Πολιτικής Ποιότητας

Δημοσιεύστε την πολιτική ποιότητας σε συγκεκριμένο URL της ιστοσελίδας του ΠΜΣ.

Οφέλη από τη Χρήση του Οδηγού

Βελτίωση της Ποιότητας και της Συνέπειας

Διασφάλιση ομοιομορφίας και συνέπειας στη δομή και το περιεχόμενο των φακέλων, διευκολύνοντας την αξιολόγηση και ενισχύοντας την ποιότητα των υποβαλλόμενων προτάσεων.

Αποτελεσματική Οργάνωση και Καθοδήγηση

Παρέχει στα Τμήματα και τις επιτροπές σύνταξης ένα σαφές πλαίσιο ενεργειών, προωθώντας την αποτελεσματικότητα και την εξοικονόμηση χρόνου στην προετοιμασία του φακέλου.

Διαφάνεια και Λογοδοσία

Καθιστά σαφείς και τεκμηριωμένες τις διαδικασίες ελέγχου και συμπλήρωσης του φακέλου πιστοποίησης.

Ευθυγράμμιση με Ευρωπαϊκά Πρότυπα (ESG 2015)

Εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις αρχές του Προτύπου Ποιότητας της ΕΘΑΑΕ για την πιστοποίηση των νέων ΠΜΣ και τις Αρχές και Κατευθυντήριες Οδηγίες για τη διασφάλιση της ποιότητας στον ευρωπαϊκό χώρο ανώτατης εκπαίδευσης (ESG), για το επίπεδο 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων.

Συχνές Ερωτήσεις

Δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός για την υποβολή φακέλου πιστοποίησης νέου ΠΜΣ. 

Απαιτείται δίγλωσση έκδοση (Ελληνικά/Αγγλικά) για βασικά παραρτήματα (Α8, Α9, Α11-Α15, Α18) στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ.

Τα επίσημα πρότυπα είναι διαθέσιμα στη τρέχουσα σελίδα και στη ιστοσελίδα της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Η Πρόταση Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης πρέπει να είναι έως 30 σελίδες, δομημένη σε 6 απαιτήσεις/αρχές ποιότητας σύμφωνα με το Υπόδειγμα ΕΘΑΑΕ.

Υλικό και οδηγίες υποβολής φακέλου πρότασης πιστοποίησης νέου ΠΜΣ